“Avastus”


Mind tabas suur kergendus kui kuulsin raadiost uudisnuppu järjekordsest teadlaste “avastusest”.  🙂

Nimelt sain teada, et rumalad inimesed on lihtsalt piisavalt rumalad, adumaks kui rumalad nad tegelikult on….

Selgemalt siis, et ei olegi mõtet rumalale inimesele üritada selgitada, et tema arusaamine või tõekspidamine on vale/rumal, sest ta pole sellest lihtsalt võimeline aru saama.  😀  Kõlab väga puude moodi, või mis?  😀

Kindlasti leidub hulk inimesi, kes tunnevad nüüd pulbitsevat pahameelt, aga ma lohutan, end teadmisega, et me olemegi väga erinevad.  😀

Ja pahandajad ei hakka ilmselt kunagi nii mõtlema nagu mina ja veel enam, nad ei hakka ka kunagi asjadest aru saama nii nagu mina saan.

Seega NO PROBLEMO! 😀

Aga minul hakkas palju kergem…ja ma tean nüüd kindlalt, et ei olegi mõtet üritada neist aru saada…nad on “Omas mullis” ja sealt neid välja aidata pole võimalik, sest

a) nad ei tahagi seda  (õigemini, ei oskagi muud tahta);

b) nende jaoks on kõik kõige paremas korras ja kontrolli all;

c) mida need teised, lollid, üldse kah teavad…

Üks selline masendav nähtus oli mitu-mitu aastat mu otsene ülemus – te ei taha teada kui keeruline on niimoodi produktiivselt töötada.  😦

Motivatsiooni selle tõe kirja panemiseks sain pisikestest igapäevaseikadest: nimelt on olemas “sõbranna”, kes alati teab kõike täpselt.  Isegi kui enda isiklik kogemus puudub, või jutt on külapealt kuuldud.  Tal lihtsalt ON õigus.  Ükskõik kui rumal tema väide ka poleks.

Elementaarne: teise töökaaslasega sai oldud mõnda aega töötuabiraha peal üle-eelmise aasta lõpul ja eelmise aasta alguses.  Kõiketeadja töötas kogu aja.

Nüüd, seoses tuludeklari-teemaga kerkis üles küsimus, kas töötuabirahast võetakse tulumaksu või ei.  Noh, meil, ekstöötutel oli tunne, et võeti (aga kindlad ei olnud).  Teadja raius kui rauda, ei võeta, sest see on ju nii väike ja jääb alla miinimumi jne.  Sai käega löödud – närvisäästuprogramm.  😀  😀

Mis puutub mingite maksude vms arvutamisse/arvestamisse, siis selles osas olen ma tema puhul ammu käpad püsti tõstnud – lootusetu.

Hiljem delkarit täites, tõdesin, ikkagi võeti ju.  Ei mingit tulumaksuvaba-juttu.  Sai ka teise ex-töötuga konsulteeritud, seegi väitis, et tema meelest kah võeti maksu, aga ta ei viitsi “endast targematega” vaielda.  😀

Eks sai talle mainitud ka, et maksud ikkagi võeti….. möhmähmöh….  teema lõpp.

Väljatoodud näide ilmselt pole kõige õnnestunum, aga seda oli kuidagi kõige lihtsam kirjeldada.

Neid teemasid, milles ainult tema arvamus on õige, on lõputu nimekiri.  Toidutegemisest, käsitööst, aiandusest….. laste kasvatamisest (ma ei hakka parem rääkima, eksole) 😀

Kui tema õpetab inimesele sokikanna kudumist ja inimene arenedes avastab raamatust teistsuguse juhendi, siis oma küsimustele vastuseks saab õppija teada, et tema pole küll midagi sellist õpetanud.  😀  😀  😀  😀   Ilmselgelt olin see mina, kes õpetas niimoodi tegema.  :S  Vot selline suhtumine.  🙂

Siis sellised kuldsed laused: “Meie peres küll keegi nii ei tee/mõtle/arva!”

Meil on niimoodi kombeks!” (kui jutt hakkab sinnapoole kalduma, et kahel vastaspoole esindajal on ühine nägemus asjadest)

Mina küll ei tunne kedagi, kes nii teeks/mõtleks/arvaks!”

Isegi kui 2 temaga ühe laua taga istuvat isikut nii teevad/mõtlevad/arvavad, siis tema ei tunne ühtegi.  😀   😀  😀  😀

Nii et jah, maailmas on 2 arvamust: rumala inimese arvamus ja vale arvamus. 🙂

Kui keegi minust targem juhtub nüüd seda lugema, siis tuleb vist jama.  😀

Kogu see jutt ei tähenda ju loomulikult seda, et ma oleksin mingi übertark isend…..  Ja ka mina “panen puusse”.  Erinevalt eeltoodud isendist (k.a. eksülemus), on mul julgust väljaöelda kui ma olen eksinud.  🙂

Aga see ongi MINU BLOGI ja kellele ei meeldi, pangu see lehekülg sealt ülevalt, parempoolsest nurgast, punasest ristist rahulikult kinni lihtsalt.

Mõnusat kevadet, neile kel on!  Ma veel ootan.  🙂

Teie pidevalt ülemõtlev Mina.

4 thoughts on ““Avastus”

  1. See, kes ei tea midagi ja TEAB, et ei tea midagi, teab rohkem kui see, kes ei tea midagi ja EI TEA, et ei tea midagi 😀
    Keeruline lause, aga tegelikult väga loogiline 😉

    Like

    • On jah loogiline. Ja õige. Aga noh, need, kes arvavad, et teavad kõike, ei saa sellistest lausetest aru. Sest need ei käi nende kohta. 😀 😀 😀

      Like

      • Eriti huvitavad on muidugi need isendid, kes seda lauset loevad ja mõtlevad, et see nüüd tema kohta kùll ei käi 😀 mis siis, et see lause kehtib tegelikult eranditult meie kôigi kohta 😛

        Like

      • Just sellist sorti isendit ma oma loos kirjeldangi…. sest “TEMA peres ei käi see lause küll kellegi kohta” ja “TEMA ei tunne küll kedagi, kelle kohta see lause võiks käia” 😀 😀

        Like

Lisa kommentaar

