Huvitavad ajad….


Tervitus!
Ütlen kohe alguses ära, et see ei ole postitus, mida ma peaks kirjutama, aga kuna mul on vaja end praegu mahalaadida, siis tuleb hoopis testlaadi postitus.

Tegemist on täiesti isikliku tööalase probleemiga.  Just meenutasin, et samasuguse probleemiga puutusin ma kokku ca 10 aastat tagasi, aga siis oli vaja lihtsalt teistele töötajatele nende õigusi tutvustada. Noh, nad lihtsalt käisid ka nädalavahetused tööl normaalpalgaga jne. Pärast seda ja väikest arvamusavaldust töökorralduse kohta (mida nagu polnudki), sain teada, et olen tülikas ja kapriisne persoon.  Siis oli mul sest savi, sest nagunii olin vastvõtnud otsuse lahkuda pärast katseaega.

Nüüd aga tuleb mul ülemusele selgeks teha, et ma tean oma õigusi ja neist lähtuvalt tahan omale normaalset töölepingut ja ületöö lisatasu.

Hetkel on mul sellline “vallalise inimese” leping. Kuna alguses siia tulles käisime tööl 10 tundi per päev ja ka laupäeviti vajadusel, et kompenseerida võimalikku Eestis viibimise nädalat igas kuus, siis oli see ok. Lisatasusid ei olnudki põhjust nõuda ,sest tulime üsna täpselt oma tndidega välja.  Nüüd aga, olles alaliselt siin ja Eesti reise esineb maksimum 2 korda aastas (suvel ja ehk võib olla jõulude ajal), siis eeldan, et kui firmal on vaja, et ma teeksin rohkem tunde, saan ka lisatasu.

Normaalse lepingu jutuga ülemuse juurde minnes, selgus, et leping on ok ja mul pole mingit põhjust üldse oma üleliigseid tunde tööajas ületööna registreerida. Et ma teen need ikka nii nagu ennegi, vapaaja põhimõttel.  Ehk et saan oma tavapalga ja kasutan tunde  võttes omale nende arvelt vabasid päevi.  Lubage naerda.  Esiteks ei anna seda vaba aega sealt mitte keegi ,sest koguaeg on liiga palju tööd ja vähe töötajaid ja teiseks, mida paganat ma teeksin näiteks ~70-tunnise palgata puhkusega (praegusel hetkel on mul tööajapangas niipalju kasutamata tunde).

Enne puhkust oli ok,  Ma märkisin oma igapäevase üleliigse tunni ikka ületööna ja kõik sujus.  Aga täna helistas ülemus tööajaarvestajale ja käskis mu viimased (2 nädalat + seal sees 1 8-tunnine laupäev) ületöötunniks märgitud tunnid normaalpalgalisteks muuta.  Ok, see töötaja kutsus mu välja, et teada saada, mis värk on.  Noh, selgitasin.  Oleks te seda nägu näinud.  See oli selline OOOO -/

Loomulikult tuli kõne alla, et see asi tuleb uuesti jutuks võtta, sest asi pole õige.  Ja et luottamusmies on meil ka olemas, kui muidu ei toimi, siis on see tema ülesanne.  Noh, seedisin natuke, aj sain selsinatsel mehel sabast kinni ja rääkisin jutu ära.  See muigas ja mainis et H ol ijust sama jutu lõpetanud.  Kokkulepe jäi, et esmaspäeval vaatame siis mu lepingut lähemalt ja et midagi liigset ma hetkel küll nõudmas pole, seega mul on õigus.

Ühesõnaga ma ei tea, mis see on.  Kas nad tõesti loodavad firmat päästa minu arvelt ku isee peaks uppuma hakkama või mis.  Või on asi selles, et ma pole soomlane.  Või loodab ülemus, et ma ei julge enda eest seista.  Viimasel juhul on tal veel palju õppida.  Lisaks kõigele käib meil külas minu (meie) endine boss, kellelt nad saaksid tahtmise korral väga hea ülevaate minust ja minu olemusest.  Ilmselt pole taibanud uurida.  😀

Igatahes olen ma nördinud…väga nördinud ja minu arvamus konkreetsest ülemusest kukkus kolinal.  H üritas teda välja vabandada (noh natukene asja pehmendada) sellega, et tema on ka kitsi omaniku ja töötajate vahel lõksus.  Aga see ei ole argument diskrimineerimiseks, ma leian.  Ma olen hetkel nii juhm, et pole veel välja kaevanud seda TES-i järgset miinimumtasu, aga miskipärast hakkab mulle järjest enam tunduma, et seal võib ka veel mingi kala olla.  Noh paranoiad ikka tekivad kui juba üks mõra niimoodi koledalt silma kargab.  Tegelikult esimene asi, mis mind väga tigedaks ajas, oli see ,et kas ma olen siis nagu kehvem töötegija kui näiteks soomlasest õmbleja.  Ma julgen küll väita, et ma teen nii mitmestki inimesest rohkem tööd päeva jooksul.  Aga sellele tuleb ka ilmselt lõpp teha.  Ega see minu mure ka pole, kas asjad saavad õigel ajal valmis või ei.  Ja ma ei hakka üldse rääkimagi meie “marurahvuslasest” venelasest, kes käib meil omavoliliselt hommikuti juba kella 5-st tööle, mida ta selle ajaga tehtud saab, on ise küsimus.  Kõnnib töölt minema päeval kell 12 ja mitte keegi ei küsi “Miks?”.  Aga kui mina lähen pärast 8-tunnist tööpäeva minema, küsitakse “Miks?”.  Nojah, sest ma olen ju pidevalt 9 tundi tööl.

Kirsiks koogil oli täna pärastlõunal väikese ülemuse küsimus”Kas sa tuled homme tööle ka?”…   Te võite …ütleme viis korda arvata, mida ma tegelikult teha oleks tahtnud.  :@  aga ma lihtsalt jõllitasin teda üliuskumatu ilmega ja laususin siis hästi aeglaselt ja selgelt: “Kindlasti mitte!”.  Tema vastas kähku “Selge!” ja kõndis minema.  Ma võin oma mütsi ära süüa kui ta ei tea kogu “naljast” mitte midagi.

Vot sellised ajad siis.  Ausalt, ma ei uskunud ise ka teisipäeval oma kõrvu kui ma ülemuse jutul käisin.  Täitsa PLONTI pani noh.  Kusjuures ta on meil muidu küll arukas blondiin olnud.  Või arvas ta ,et kui lolli mängib, siis ma ei küsi rohkem midagi ja elu on jälle lill.  Tegelt kui täna poleks seda tundide muutmise nalja tehtud, oleks see asi lihtsalt vaibunud. Aga sedasi ma lihtsalt teha ei luba.

Ja lõppude lõpuks on mul veel ametiühing.  🙂

Printerist tuleb hetkel huvitavat lugemismaterjali.  Peab hakkama kah seadusi ja muud sellist vastikult keerulist staffi omale selgeks tegema.  :S

 

Ok, aga ma nüüd lähen ravin jälle natuke oma viimaste päevade pidevat pea valu….ehk saab vähemalt magama minna normaalses konditsioonis.

Sauplau.

Teie turris Mina.

 

Lisa kommentaar

