Sisutihe…


Servus!

Ma olen ikka veel kipsis.  Täitsa vahva on.

Esmaspäeval sai siis rõõmsalt tervisekeskusesse mindud, et pilt ja kui kõik ok, läheb kips kõige kaduva teed.

Noh, jamad alagasid sellest, et seal oodati rtg-masina hooldusmeest.  Pidavat tulema pärastlõunal, siis saab ehk pilti ka teha.  Konkreetsestest kellaaegadest ei teadnud keegi midagi ja hooldusmeest polnud keegi veel näinud.  Kell oli 12 ja rtg pannakse nagunii kinni 15.  NO, võtsime esteks arstiaja, et vaatab, mis ja kuidas.  Saime siis veidi ootamise järel arstile ja see oli lahkelt nõus andma saatekirja teise tervisekeskusesse, et saaks pilt tehtud.

Nüüd väike hüpe ajas tagasi.  Nimelt teel arstile, võtsin autos igavusest välja oma tähtsa paberi, mille sain Tampere haiglast kipsiga koos.  Kuigi seda paberit on loetud ja loetud ja loetud….  tekkisid kahtlused…

Tays’i kiri (kasuta suurendust)  (kui soome keelest üldse aru ei saa, pole mõtet pingutada, pole väga hea kvaliteediga asi kah.  🙂  )

Ühesõnaga on seal n.ö. raviplaan (Suunitelma), mis on tehtud ja millal midagi jälle vaja teha on.  (1 ja 2 nädalal röntgenid ja 2 nädalal kipsi n.ö. pingutus, ehk siis lõigati natuke vahelt välja ja tõmmati tihedamalt kinni)

Ja siis on kirjutatud (sinisega allajoonitud), et 6 nädala möödudes kipsi eemaldus ja rtg omas tervisekeskuses.

Nii ja sealt maalt saabus segadus, sest punasega allajoonitud ala peaks käima aja kohta kui jalg on veel kipsis, aga kuna eespool on kirjas kipsieemaldus klausel, saime me aru, et see kõik tuleb hiljem.  Et siis jalale toetumise ettekirjutus.  Esimesed 2 nädalat võib pmst jala mahatoetada, aga sellele toetuda ei tohi, järgmised 2 nädalat võib kergelt (poolenisti) toetuda ja viimased 2 n võiks nagu astuda sellele jalalale (pmst nagu kõndida).

Jamad ongi nüüd tekkinud sellest, et mitte keegi ei ole selgitanud seda “kasutamisjuhendit” ja ise kah loll, sest ei osanud küsida.  Tigedaks teeb see osa, et arstid ilmselgelt võtavad seda iseenesestmõistetavalt, et inimesed peaks seda siis ise taipama.  No sorry, ma pole enne kipsjalga omanud ja ka lähikonnas pole kokkupuuteid sellega olnud, seega loll kui lauajalg.  Ja tänu sellele segadusele olen ma seda jalga pmst kogu see 6 nädalat “õhus” pidanud.

Kui me nüüd esmaspäevasel visiidil arstilt selle kohta küsisime, selgus et jaah….toetumine soodustab luustumist ja see on vajalik.

Põrgusse, ma ütlen.

Nonii, siis arstivisiidist edasi: saime need pildid tehtud teises tervisekeskuses, lisaks veel 52€ arve. :O  Läksime omasse tagasi.  Arve andsin “julmalt” infoletti ja pakkusin, et mina seda ju ei maksa, sest pole minu süü, et neil masin ei tööta.  (lisaks on see on see keskus, kus meil on tööandja poolt n.ö. kindlustatus, mis tähendab, et tööandja maksab arved) Masinast veel niipalju, et hetkeks tabas meid mõte teises kohas sabas istudes, et eriti tore kui nüüd omas masin töötab ja me teeme pildid teises.  Noh naastes oli silt väljas, et omas ei hakkagi tööle sel päeval.

Uuele ringile arsti vastuvõtule ja piltidele kommentaare saama.  Tulemuseks, arst vaatab pilte, luustumus on vähene, tahaks röntgenoloogi arvamust ka kuulata…tulge homme pärastlõunal tagasi (et siis teisipäeval).  Lisaks ei jõudnud me telekat parandusse viia, ja 20km enne kodu suri autol sidur ära.  Miski varras puruks.

Seega tuli katkine auto viia HP koju ja sealt isa auto “ärandada”.

Eile läksime arsti juurde.  Jutt oli lühike: kõik on paigas nii nagu peab ja nagu koguaeg on olnud, aga luustumist on ka röntgenoloogi arvates jube vähe….  Mina nüüd annan selle juhtumi ortopeedile üle.  Saate reedele aja panna ,tal veel on mõned vabad ajad.  Kui Taysi paberi jutu uuesti ääri-veeri üles võtsime, saime teada, et arsti jaoks on seal kõik normaalselt kirjutatud ja selle visiidi eest ta raha ei võta.

Ahh, mida??????!!!!

Nii et üldmulje on hetkel: kuna selgitusi ei jagatud (soomlase arvates on see ikka eriti nõme, sest kui isegi kohalikud saavad kirjast valesti aru, siis mis välismaalasest tahta, HP ema luges paberit, olnud eluaeg med.töötaja, arvas, et sassis on see tekst), siis kõik üritavad asja kaelast ära lükata.

Nii, seega eilne reis oli kah mõttetu.  Selle kõige ütlemiseks oleks ta ju võinud lihtsalt helistada mulle.  :S  Ainuke pluss eilses päevas: telekas sai remonti.

Reedel läheme uuesti arstile…… Niikaua pean kõndimsit õppima…jalale tööd andma.  Eriti lahe see pole, sest kipsi tallaalune osa on vääääga ebamäärase kujuga….  ja kips loksub jala ümber üles alla.  :S

Aga eks see teeb mind jälle tugevamaks.

Haigusleht anti esmaspäeval kuni 21-ni.  Aga kuna kõik venib ja venib ja veniiiiib, siis ilmselt ma istungi kuu lõpuni kodus…..  Aga eks see selgub…. kunagi….

NOh, tore on, Kela kaarti ma igatahes enam kotist välja pole pidanud võtma, nägu ja nimi hakkavad meelde jääma inimestele.  😀

Ei ela ma majas, ei tänaval, mu aadress on tervisekeskus. …. na-na-na…

Ja eile tabas mind väga rõve kaela-õlalihaste valu….. hetkel on parem õlg kellegi teise oma.  Kasutada seda mul igatahes ei lubata.  Pähh…….

Ühe vahva telefonikõne sain ka eile……  Ma kohe tahaks teada, kas mõni kavatseb üldse kuangi aju kasutama hakata…..  Tigetikker…

Käsitööst:

Teen, natukene.  Kui suudan kõhklustest ja kahtlustest võitu saada.  Hetkel seis selline,  et ootan 3 tokki lõnga….  Ja kuna selle vahepealse ajaga ei oska muud teha, siis panin laupäeval järjekordse Haapsalli varrastele.  Pühapäeval kudusin nii umbes pool keskosa valmis, lõng on 50g/1400m …. ühesõnaga peeeenike.

Täna ilmselt ei koo, sest tervis ei luba.

Ja äkki, ma ütlen äkki, saabub hiljemalt reedel mu kauaoodatud lõng ka.  🙂

OK, ma ei räägi rohkem nüüd ja üritan oma õlaga midagi ette võtta….  Huvitav, mida???  Hmmm

Päikest teile!

Teie, “natuke” kuri,  Mina.

Lisa kommentaar

